En het gefeest gaat gewoon door :)! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sofie Hendriks - WaarBenJij.nu En het gefeest gaat gewoon door :)! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sofie Hendriks - WaarBenJij.nu

En het gefeest gaat gewoon door :)!

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

17 Januari 2014 | Curaçao, Curaçao

Zo, het is weer een tijd geleden dat ik een reisverslag online heb gezet, maar dat kwam ook een beetje door mijn telefoon…. Ik had me hele verslag getypt en toen drukte ik internet weg… dag reisverslag! Me internet op me laptop is namelijk nog steeds kapot vandaar ik hem altijd op mijn telefoon typ!
Okee, waar waren we gebleven. Vrijdag avond ben ik na het werk meteen naar Lotte Suus en Ines gegaan. Daar heeeerlijk een warme douche genomen en ons klaar gemaakt voor een avondje stappen. We gingen namelijk naar de ´kleine werf´ waar Afrojack deze avond zou gaan draaien. Allemaal aangekleed en opgetut konden we gaan! Een drukte in de stad waar je u tegen zij want het hele eiland trok naar de ´kleine werf´ toe. Daar aangekomen kon het feest gaan beginnen. Veel bekende gezien en er werd goed gedraaid. Opeens werd de lucht heel donker en voor dat we het wisten kwam het met bakken uit de hemel vallen. Een dikke regenbui kwam er uit en voor dat we het wisten waren we zeik nat geregend. Dus toen dachten we maar lekker door feesten en genieten van de laatste uurtjes. Rond een uur of 04.00 uur zijn we richting Papayago gereden waar we eerst een warme douche hebben genomen. Vervolgens kwam Lotte op het idee om pasta te gaan maken voor ons die verrukkelijk smaakte dushi! Nog even een sigaretje gerookt en gaan slapen. De volgende dag zijn Ines en ik naar mijn huis gereden om me strand spullen op te halen en Tom op te halen. In de auto gestapt en weer terug gereden om een dagje op Zanzibar te gaan liggen. Later op de middag kwamen ook Bianca Nathalie Robin Lisa Mart Bas en Joska naar het strand waar we meteen de happy hour mee hebben gepakt! S´avonds zijn we met ze alle gaan stappen in Bermuda. Het was niet heel druk maar wederom weer een gezellige avond gehad. We lagen weer laat en bed en het wekkertje ging weer vroeg de volgende dag.
Zondag 5 januari 2014…. FUIKDAGGGGGGGGGGG!! De dag waar we zo lang naar uit hadden gekeken ging vandaag eindelijk gebeuren. Michelle en ik moesten om 09.00 uur op de boot zijn. Daar aangekomen was de boot al gezellig vol met mensen. We hadden deze dag onder andere personeel van Cabana en van de Jetski verhuur op Cabana aan boord. Na een half uurtje varen kwamen we aan op fuik! Me mond viel open van verbaasdheid. Zo veel boten niet normaal. Alle boten op Curacao, Bonaire en Aruba komen deze dag massaal naar hier om fuikdag mee te maken. Toen we eindelijk een plekje hadden gevonden kon het feest beginnen. Luchtbedden opgepompt, flesjes met drank gevuld, sigaretten ingepakt en we konden gaan naar het grote vlot waar het feest was. Daar aangekomen kwam je terecht in een mensen massa met luchtbedden, banden, boten, zwembadjes van alles! Het feest kon echt gaan beginnen! Iedereen ging los, maakte plezier en genoot. Bij iedereen waar je keek stond en smile op die er de hele dag op heeft gezeten. Na een paar uur zijn Michelle en ik terug gezwommen naar de boot. Even wat eten, en onze peuken te drogen gelegd want ze hadden het niet droog gehouden helaas! Daarna ben ik samen met een meisje van Cabana op een groot luchtbed gaan liggen en hebben we een tas met polar gevuld en hebben we ons laten mee trekken door een Kajak. Heerlijk niet hoeven te zwemmen en alleen maar liggen en genieten haha! Toen we terug kwamen nog even met Michelle achterop de Jetski gezeten bij Jaimy om even een rondje te varen over heel fuik! VET! Om 17.30 uur was het tijd om meer naar het Sea Aquarium gevaren en daarna door gegaan met een paar naar Wet & Wild voor een afterparty. Daar nog een paar drankjes gedronken en toen echt naar huis gegaan. HET WAS EEN DAG OM NOOIT TE VERGETEN!
Maandag moest er helaas gewoon weer gewerkt worden. Dinsdag was ik een dagje vrij en heb ik samen met Joska op het strand gelegen bij Aloha. Op de terug weg hoorde we op de radio dat er in Montana op vrijdag een kerstboomverbranding zou zijn. We zijn naar huis gegaan en het met de groep besproken en we zijn met onze kerstboom vrijdag avond naar de verbranding gegaan. 100 rondjes gereden door het dorpje omdat we het niet konden vinden maar uit eindelijk naar een paar keer vragen waren we er. We kwamen er aan en brachten onze kerstboomweg waar we eigenlijk meteen in gesprek kwamen met een Antilliaanse vrouw. Zij vertelde ons dat het een soort Nieuwjaars borrel was voor het dorp maar we waren van harte welkom om er bij te zijn. Op een gegeven moment kwam er een meisje naar ons toe die interviews afnam voor een nieuwe nieuws pagina op internet. Een soort nu.nl in Nederland maar dan op Curacao. Ze vroeg of ze ons mocht interviewen en daar waren we het natuurlijk wel mee eens. Ze vroeg van alles, wat we van het eiland vonden, wat van werk we deden etc. nog even een foto gemaakt en hij kon worden gedupliceerd. Zondag stond hij online binnen een half uur was die al 300 x bekeken. Oke, even terug naar de kerstboomverbranding. Alle kerstbomen werden bij elkaar gelegd en zelfs de brandweer arriveerde. Om 21.00 uur werd het vuur aangestoken en voor dat we het wisten waren alle kerstbomen verdwenen. Toen we naar huis wilde gaan werden we nog overgehaald om naar het feest te komen die ze hadden bij het buurthuis. We hebben een echt Antilliaans feest mee gemaakt! Iedereen danste en maakte plezier. Eenmaal op de terug weg naar huis vond ik de auto al schuin hangen maar niet meer echt bij na gedacht dat we al een vrij zachte band hadden. En ja hoor, we kwamen thuis en de band stond nog net niet in de fik. Bloed heet en helemaal plat! Lekker band… fijn ja… Gelukkig kwam Robin net thuis en hebben we even het bandje verwisseld. Maar even mee gekeken aangezien ze over een weekje naar huis gaan en wij die overblijven allemaal nog nooit een band hadden verwisseld.
De volgende dag moesten we weer aan het werk en s´avonds zouden we naar de opening van de carnaval gaan hier. Helaas stond er vanaf mijn werk al een file naar Punda waar door we toch besloten om niet te gaan. En wat doe je dan op zaterdag avond? Op de bank belanden en niks doen tot dat Lisa met een berichtje kwam die op facebook stond. Die avond zou namelijk ´Smash the house´ zijn op Kokomo beach waar het hele eiland naar toe ging. Het berichtje op facebook: ´De eerste 50 vrouwen in bikini top mogen gratis naar binnen´! Aangezien we allemaal ons zwaar verveelde gingen we de gok toch nemen. Snel bikini aangedaan, opgemaakt en haren gedaan en in de auto gesprongen. Gewoon kijken of we binnen komen en anders zijn we ook zo weer thuis. Aangekomen op Kokomo beach was het nog aardig rustig op de parkeerplaats. We zijn naar de ingang gelopen en trokken ons shirtje uit. We dachten dat het een grap was dus we liepen er ook een beetje onrustig naar toe. We kwamen bij de ingang en ons werd meteen verteld: ´Loop maar door dames, jullie zijn de eerste 5 vrouwen van de 50´! We schreeuwde het uit en ons GRATIS feestje kon gaan beginnen. Een feest waar mensen gewoon 65 gulden voor moesten betalen kwamen wij zo in! We hebben een hele leuke avond gehad met ook nog eens hardcore en hardstyle! Me avond maakte dat helemaal af en heb even de verloren feestjes een beetje ingehaald daar!
De volgende dag was ik vrij en hebben we niet zo veel gedaan. Het was bewolkt en het regende heel vaak. Maandag hadden we terug kom dag met de bemiddelaar die hier zit vanuit school. Even een foto gemaakt onder de palmbomen om school jaloers te maken en daarna moest ik helaas gewoon aan het werk. Dinsdag was ik weer een dagje vrij en ben ik samen met Michelle en Suus naar Westpunt gereden. We zijn eerst naar Playa Jeremi geweest waar we hebben gesnorkeld en hebben liggen dobberen op een luchtbedje. Er was geen eettentje of toilet aanwezig dus zijn toen doorgereden naar Playa Lagun waar we even hebben geluncht en leguanen eten hebben gegeven. Rond 03.00 uur terug gereden naar huis, even onze douche spullen gepakt en naar Papagayo gereden om bij Suus te gaan douche. Lekker pannenkoeken gegeten met ze alle en s´avonds ben ik nog met Suus en Joska naar Cinco geweest om de happy hour mee te pakken. Voor 15 gulden onbeperkt drinken! Dat sloeg er wel in ja! Een hele gezellige avond gehad tot dat we Cinco uit gezet werden voor iets wat we niet eens wisten dus toen maar naar Papagayo gereden om Suus weg te brengen en Michelle en Tom op te halen. Woensdag en gister gewerkt en s´avonds naar Bermuda geweest. Het was ratje draaien dus 1 muntje betalen en bijvoorbeeld 10 bier krijgen! Handig! Weer een leuke avond gehad wat ik de volgende dag wel merkte! Na dorst! En nu zit ik hier op me kamertje dit reisverslag te type! Zo, nu lekker douche en hopelijk nog even naar het strand!
Ayo dushi´s x

  • 18 Januari 2014 - 09:31

    Marlies:

    Hé feestbeest!
    Ik denk dat ik maar vast op zoek ga naar een goed afkickcentrum want "8 dagen in de week stappen" zal straks toch wel afgelopen zijn!
    Geniet er dus nog maar van.
    Dikke kus.

  • 19 Januari 2014 - 15:16

    Marit:

    Weet je zeker dat je ook stage loopt :)? Ik zie alleen maar feesten feesten feesten haha! Geniet ervan xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Sofie

Actief sinds 13 Okt. 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 19587

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 18 April 2014

Stage op Curaçao

Landen bezocht: