Verslag vanaf januari... oeps - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sofie Hendriks - WaarBenJij.nu Verslag vanaf januari... oeps - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sofie Hendriks - WaarBenJij.nu

Verslag vanaf januari... oeps

Blijf op de hoogte en volg Sofie

18 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal,
Dit is alweer een hele tijd geleden dat ik iets op mijn waar ben jij nu heb gezet. Ik stap ook veel te veel dus had er geen tijd voor. Okee, dit is geen goed excuus! Ik loop dus al z´n lange tijd achter dat ik niet alles meer precies kan vertellen dus ik ga mijn best doen!
Alles gaat nog steeds goed hier. Over 1,5 maand ben ik al weer terug in het kikkerlandje en moet ik het mooie land hier achter mij laten, maar zo ver is het gelukkig nog niet!

We gaan maar eens beginnen bij de laatste week van januari! Dit was tevens de laatste week van onze oude huisgenootjes. We zijn 24 januari voor het laatst met ze alle wezen uit eten bij el Mexicano, deze week waren ook de vriendinnen van Joska op bezoek dus hebben met een gezellige groep gegeten. We zijn daarna naar huis gegaan en hebben ons klaar gemaakt voor een laatste avondje stappen in Bermuda. Het was radje draaien en daar hebben we maar even goed gebruik van gemaakt. De sfeer was een beetje down en op het laatst van de avond stonden we ook met ze alle te huilen…. mensen kwamen naar ons toe om te vragen wat er aan de hand was want het zag er allemaal heel zielig uit. Moet je nagaan hoe je je aan mensen kan hechten! We hebben het niet heel laat gemaakt en zijn daarna met ze alle naar huis gegaan. Thuis nog even 1x de tent op de kop gezet en snel gaan slapen want ik moest de volgende dag gewoon weer gaan werken! De volgende dag was het vertrek van de laiverds en s´ochtends moest ik eerst gaan werken. Om 3uur ben ik als een gek naar huis gereden. Om iedereen op te halen. Koffers in de auto en op naar Hato!
En toen kwam het afscheid…. Na 3 maanden lachen gieren brullen en vooral genieten was hun avontuur op Curaçao helaas afgelopen en kwamen er voor hun nieuwe mensen in de plaats. Nog even zwaaien en daar gingen ze, op naar het koude sneeuwachtige Nederland!
Eenmaal thuis was het stil, saai en vooral heeeel leeg! Iets waar we dachten dat we nooit aan zouden kunnen wennen. Maar aan alles komt een eind. Die dag hebben we niet veel meer gedaan en lekker vroeg ons bedje opgezocht.

27 Januari kwamen al onze nieuwe huisgenootjes. We kregen er weer 6 bij na een weekend met ze 5e te hebben gewoond. Gelukkig zijn ze gezellig dus dat moest goed komen! We hebben die avond meteen een nieuwe kots lijst opgesteld voor het huis (iedereen staat nog op 0 dus het gaat goed! ) en heel lang zitten kletsen over van alles en nog wat.

30 Januari ben ik samen met Rianne gaan uit eten. Ze was hier voor vakantie en had voor mij een aantal kleding meegenomen die ik nodig had hier. Een lange broek bijvoorbeeld want soms heb ik het best koud hier. Wat je eigenlijk niet kan voorstellen! We zijn naar het Wilhelmina plein geweest en daar hebben we lekker wat gegeten en bij geklets. Zij heeft hier vorig jaar ook gezeten dus handige weetjes die ik nog moest weten voor hier waren erg handig! Het was heel gezellig, ook om weer iemand te zien uit je oude vertrouwde omgeving in Nederland.

31 Januari zijn we naar Wet en Wild geweest waar ik eindelijk Anouk zou zien. Ik kende haar al vanuit thuis uit Malden dus dat was extra leuk dat zij ook op Curaçao was. Het was een gezellige avond!

1 februari zijn Tom en ik samen met Michelle en haar ouders naar Playa Lagun geweest. Haar ouders waren deze week op vakantie. De hele dag lekker in het zonnetje gelegen, gesnorkeld en lekker gerelaxt. Om 4 uur snel naar Zanzibar gereden om de happy hour mee te pakken. Want als je op Curaçao bent moet je sowieso die happy hour mee gemaakt hebben. Alle stagiaires komen naar daar om lekker gezellig met ze alle wat te drinken. De bacardi limon gingen er goed en voor dat we het wisten waren we allemaal lekker dronken! Met ze alle een pizza gegeten en toen hadden we allemaal de piep leeg. We zijn naar huis gegaan en eigenlijk allemaal in ons bed beland. De planning was nog bermuda maar verder dan me bedje ben ik niet meer gekomen. Heb lekker de klok rond geslapen want de volgende dag moest er weer gewerkt worden.

9 februari ben ik samen met Gijsje en Myrna en met het hele huis van Suus en Imke naar Playa Lagun geweest. We zijn eerst boodschappen gaan doen bij Centrum voor de barbecue want dat gingen we doen op de Grote Knip. Lekker de hele dag in de zon gelegen en toch maar besloten om op Lagun te blijven voor de barbecue. Achter af geen goed plan want ik was weer eens te lief voor honden en werd vervolgens gebeten door een zwerfhond die daar liep op het strand. Het beestje was plastic aan het eten en wou het vervolgens weg schoppen met me voet en toen heeft die me gebeten in me voet. Daar ging onze gezellige avond en meteen door naar het ziekenhuis. Onderweg kreeg ik ook nog eens te horen dat mijn oude tante was overleden dus het was echt een pech avond.
Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen ging het er allemaal maar raar aan toe. Ik melde me bij de balie waar de man vertelde dat het niet nodig was om een spuit te halen omdat ze daar in het ziekenhuis duur waren en beter kon wachten tot de volgende dag…. Ik had er geen verstand van dus ging maar van zijn advies uit. Mijn bazin laten weten dat ik de volgende dag iets later op het werk zou komen omdat ik een spuit moest gaan halen bij de normale dokters post maar zij vertelde me meteen dat ik meteen terug moest naar het ziekenhuis. Maar weer terug gereden en mezelf weer gemeld. De man keek geïrriteerd en vertelde me dat ik me eerst moest gaan regristeren bij de balie. Toen we dag gedaan hadden kwam ik weer terug en vervolgens werd ik weer terug gestuurd om eerst even 100 gulden te gaan betalen voordat ze überhaupt gingen prikken. Nou, we kwamen weer terug bij de meneer en hij vertelde dat er geen dokter was die tijd had dus hij ging mij prikken. Fijn… moest in een kamertje gaan staan en voor dat ik het wist zat de prik er in, en 100 gulden lichter. Eindelijk konden we naar huis en gaan slapen want deze dag was zeer vermoeiden!

11 februari had ik mijn tussentijdse beoordeling. Ze waren gelukkig erg te vrede en als ik zo door ging dan kwam het helemaal goed! S´middags ben ik samen met Lotte naar West punt geweest en hebben we op Lagun gelegen.

12 februari hadden we een etentje bij Gijsje en Myrna samen met Suus en Imke. Ze hadden lekker gekookt en hebben gezellig zitten kletsen. Daarna zijn we door gegaan naar Cabana voor het afscheidsfeestje van Joska en tevens de verjaardag van Tamara. Weer een hele gezellige avond!

13 februari was het weer Hato dag want Joska ging vandaag terug naar Nederland. Ik mocht in mijn pauze naar Hato rijden om haar af te zetten. Weer een gezellig en lief persoon die ons ging verlaten!
s´avonds ben ik samen met Gijsje Myrna en Tamara uit eten geweest bij Scuba Lodge want de volgende dag gingen Gijsje en Myrna naar Nederland. Het was barbecue avond. Nog even een drankje gedaan en daarna ben ik nog samen met Yvonne naar Bermuda geweest

14 februari Valentijnsdag. We hadden een Valentijns sunset op het programma s´ avonds en zijn de hele dag bezig geweest om de boot te versieren. In mijn pauze mocht ik weer even gaan want het was weer tijd om naar Hato te rijden. Dit keek om Gijsje en Myrna af te zetten. De laatste 2 lieve meiden van de vorige lichting die naar huis gingen! S´avonds was het Valentijns feest op Kokomo georganiseerd door Wereld stage. Het was gemaskerd dus ik ben snel samen met Lotte nog even maskers gaan halen. Onze oud en nieuw jurken aan en we konden gaan. Kwamen die jurken tenminste ook nog van pas! Aangekomen over de rode loper heen en het feestje kon beginnen!

15 februari was er het een en ander te doen met de carnaval bij ons thuis en op dat soort momenten mis ik thuis al helemaal. Dan komt skype toch even goed van pas! Lotte heeft de skype aangezet en ik heb even de aftrap mee mogen maken. Iedereen weer gezien en natuurlijk de Meulenbloazers horen spelen! Super leuk! Ook Marleen en Denise waren carnaval aan het vieren en daar ging de skype ook nog even aan! Ook daar veel bekenden op de skype gezien en even bij gekletst!

23 februari was het weer cabana festival. Op facebook was er een actie met like en share en Michelle had die gewonnen. 2 gratis VIP plaatsen! Het was een groot feest en hebben een geweldige avond gehad. Het feestje achter de DJ mee maken komt ook niet altijd voor en hebben zeer genoten!

24 februari was het weer een gewone werk dag. Of ja, dat dacht ik. We vaarden richting de haven toen opeens mijn baas de boot stil legde. Uit het water was een mega grote walvis te zien! Iets wat je niet alle daags mee maakt. Ik schrok me dood want ik was alleen maar bang dat het beest boos zou worden en op onze boot zou gaan springen! Haha. We hebben fotos en filnpjes gemaakt en toen we even niet aan het opletten waren kwam het beest het water uitgesprongen en liet zich vallen in het water. Een knal waar ik me dood van schrok. Toen wou ik al helemaal weg! Maar goed, dit is weer een mooie herinnering!

25 februari ben ik samen met mijn huisgenootje Lex naar Shete Boka geweest. Dit is een plaats in het noorden van Curaçao waar het water zo hard tegen de rotsen aan komt dat het wel 30 meter de lucht in kan schieten! We kregen een kaart mee waar we vervolgens naar 4 verschillende plaatsen konden gaan om te gaan kijken! Heel mooi om te zien en de foto´s vinden jullie op mijn facebook!
En toen was het al weer maart! De tijd vliegt als je het leuk hebt en omdat ze bij ons carnaval aan het vieren waren ben ik samen met Michelle en Iris naar de struifvogel farm gegaan. We gingen met een grote jeep langs 1500 struisvogels en de gids vertelde van alles over de beesten. Je kon er zelfs op rijden maar dat hebben we maar niet gedaan want stel er zou wat gebeuren dan kende de mensen je daar niet! Moet je nagaan… we hebben de struisvogels gevoerd en nog op een ei van de struisvogels gestaan. Die eieren kunnen tot 200 kilo dragen! S´avonds ben ik nog met Lotte naar Bermuda geweest!

2 maart was het dan ook eindelijk carnaval hier op het eiland. We waren al vroeg in de stad om op het Brionplein de optocht te kijken. Maar je weet hoe het gaat hier. De tijden spreken ze niet af dus het was maar afwachten hoe laat de optocht zou komen. Rond half 6 kwamen dan eindelijk de eerste wagens en lopers aan. We hebben tot 8 uur de optocht gekeken en daarna gegeten bij de KFC. S´avonds ben ik nog samen met Lotte en Anne naar wet en wild geweest.

4 maart was het de verlichten optocht in de stad. We stonden met ons hele huis op Brionplein te kijken. Zo leuk om te zien hoeveel plezier mensen in de optocht stoppen!

6 maart ben ik samen met Lotte naar Bermuda geweest. Er was een actie vanuit een meisje die ik ken van hier. De persoon die de meeste mensen mee naar binnen kan nemen die wint 100 munten. Helaas, waren wij op 4 na 2de geworden! Verder was het een hele gezellige avond.

9 maart was het weer tijd voor een spuitje. Ja ja een herhaling van de hondenbeet. Samen met Lotte ben ik naar het ziekenhuis gegaan en hebben we een uur zitten wachten. Eindelijk naar een uur werden we geholpen en vertelde de receptioniste dat ik beter geen spuit kon gaan halen daar, want het koste me dan 210 gulden…. Helemaal gek en een uur voor niks zitten wachten. Ik kon beter na een normale huisarts gaan want daar zou het goedkoper zijn.

11 maart was ik lekker een dagje vrij. Ik sliep bij Lotte en ien want Ien was ook een dagje vrij. Eerst vanmorgen de dokter gebeld om een afspraak te maken maar ik kon beter binnen lopen tussen 3 en 5. Nou, snel met ines naar Daaibooi gereden om nog even van de zon te kunnen gaan genieten. We zijn gaan snorkelen en toen we terug gingen zwemmen werden we opeens geprikt… heel raar want we wisten niet waar het vandaan kwam. Toen er 2 duikers voorbij kwamen die ons hoorde vertelde dat het doorzichtige kwallen waren…. En ja hoor nog 2 keer gestoken. En we mochten er vooral niet aankomen maar het deed heeel erg pijn. Voor de pijn maar even een amstel bright genomen en we waren het al snel vergeten. We hebben lekker van de zon genoten en om 3uur zijn we weer richting huis gereden want we moesten een 2de spuit gaan halen….
Aangekomen bij de dokter me even gemeld. Waar snel de conclusie kwam dat ik helemaal geen 2de spuit nodig had? Lekker geregeld weer allemaal.. NOT. Toen snel naar Lot gereden want die was al weer klaar met werken. We hebben de auto weer gepakt en zijn met ze 3e naar fort bekenburg gereden wat op de caracasbaai ligt. Daar heb je een gigantisch uitzicht! Helemaal naar boven geklommen waar we uitkeken over de zee, Jan Thiel, Spaanswater en de caracasbaaiweg! Het werd al schemerig en liepen weer terug naar de auto waar we 2 vrouwen tegen kwamen. Ze spraken ons aan en vertelde ons dat het niet verstandig was om hier met ze 3e rond te lopen. Ze was hoofd security en zij wist wat daar allemaal gebeurde. Vorige week zijn er 2 mannen vermoord, er word drugs gedeald en vaak werden er op het fort meisjes verkracht en beroofd…. FIJN JA!! We hebben daarom maar snel de auto gepakt en zijn terug gereden naar huis, hier komen we dus niet meer rond dit tijdstip. S´avonds hebben we met ze 3e een pizza gegeten en een lekker meiden avondje gehad. Ook hebben we een agenda gemaakt met de dingen die we deze maand nog willen gaan doen! Ik denk dat ik maar een geld boompje ga planten want we willen nog zo veel! :D

Vorige week waren ook de vriendinnen van Michelle op bezoek dus ik ben
donderdag avond met hun naar bermuda geweest! Vrijdag zijn we vroeg op gestaan want we gingen naar het slavenmuseum. Ook Ines en Lotte gingen mee. 1 ding zeg ik alvast, ik ga NOOIT meer naar een museum als ik zwaar brak ben van de avond er voor. We hadden hem allemaal goed hangen.
We kregen een gids mee, een hele aardige man. We liepen van zalen naar buiten en weer naar binnen. Het was heel mooi om te zien hoe de slaven vroeger leefde maar op een of andere manier schaamde ik me echt als Nederlander. Hoe hun die mensen vroeger behandelde gun ik niemand! Het was erg interessant om te zien en om na de man te luisteren. Ja, ik die zolang me mond kon houden was ook voor het eerst! Na het slavenmuseum zijn we naar porto marie geweest. Loes en Scarlet waren daar nog niet geweest en aangezien dat een van onze lievelings strandjes is moesten ze daar zeker geweest zijn. We hebben niet eens in de zon gelegen, ofja we zijn sowieso niet verder gekomen dan het terras want we waren nog steeds zwaar brak en we hadden na dorst van hier tot daar! Voortaan maar weer iedere dag op stap want een weekje thuis doet me niet zo goed! Haha! We hebben daar de hele middag nog gezeten en savonds zijn we lekker vroeg ons bedje in gegaan. Ofja ik, de rest van het huis ging bbqen.

Zaterdag moest er eigenlijk weer gewerkt worden maar omdat ze het kantoor bij ons in het Sea Aquarium aan het verbouwen zijn kon ik nergens zitten. Ik was daarom een extra dagje vrij. Heerlijk! Samen met Tom Michelle Loes en Scarlet zijn we naar playa kalki gereden. Omdat we zo laat er waren, waren er helaas geen bedjes meer over. We hebben daarom meteen de auto weer gepakt en zijn naar cas abou gereden. Een ander strandje verder op. Daar lekker gelegen en gezwommen en even wat gegeten. We moesten niet te laat terug want savonds zouden de meiden weer terug vliegen naar Nederland. Thuis de koffertjes ingepakt en hup weer de auto in naar Hato! Zo kom je er nooit en zo blijf je er komen!
savonds was de planning dat we naar de fout en goud party zouden gaan op Mambo beach. Eigenlijk hadden we er vrij weinig zin in en hebben we de hele avond lekker spelletjes gespeeld op de bank! Ook een keer leuk, en wat anders.

Zondag was weer me vrije dag en zijn we vroeg op gestaan. Ik ben samen met Tom en Tamara naar Mambo beach gegaan. We lagen al lekker vroeg op het strand en wat merkte we daarna ook meteen want we waren allemaal verbrand…. We hebben om 5uur de happy hour bij Mambo gedaan en de amstel brightjes gingen er goed in! Daarna naar huis gereden gedoucht en eigenlijk meteen weer terug gegaan. Ik had afgesproken met Joyce van mijn opleiding op school. Ze was voor een test week op Curaçao en we zouden mekaar zien op Wet en Wild. Het was weer eens een geslaagde avond!

Gisteren kwam Manon van mijn opleiding naar Curacao. Ze komt ook hier stage lopen en toevallig ook bij ons wonen! Super leuk! Ook Daliborka van onze opleiding is gisteren geland op Curaçao voor vakantie! Half ROC Nijmegen is momenteel op het eiland haha!


Zo, jullie zijn weer een beeeeetje up to date en ik zal snel weer een verslag online zetten!
Tot snel dushi´s xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Sofie

Actief sinds 13 Okt. 2013
Verslag gelezen: 13995
Totaal aantal bezoekers 19571

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 18 April 2014

Stage op Curaçao

Landen bezocht: